Migros bilançosunda beklentilerin üzerinde sonuçlar
BLOOMBERG HT – ARAŞTIRMA
Migros’un 2023 ilk çeyrek net ciro kârı, piyasa beklentilerinin üzerinde 560 milyon TL olarak kaydedildi. Şirketin net karı bir önceki çeyrekte 1.165 milyar TL seviyesindeydi. 2022’nin tamamında net kâr 2.580 milyar TL oldu.
Şirketin satış gelirleri ilk çeyrekte yıllık bazda yüzde 122 arttı ve şirketin ilk çeyrek toplam satışı 27.183 milyar TL’ye ulaştı. Şirketin bu çeyrekte pazardaki ciro beklentisi 25,3 milyar TL oldu. 2022 yılının tamamında ise toplam satış 74,5 milyar TL seviyesinde gerçekleşti.
Şirketin ilk çeyrek brüt karı geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 24 artarak 6,5 milyar TL’ye ulaştı. Brüt kar marjı yüzde 24,1 oldu.
Migros’un FAVÖK’ü de ilk çeyrekte 1 milyar 487 milyar TL olan beklentinin üzerinde yıllık yüzde 6,5 artarak 1 milyar 776 milyon TL’ye yükselirken, son çeyrekte FAVÖK marjı yüzde 6,5 oldu.
Online kanalların toplam satışlardaki payı artmaya devam etti ve 2023’ün ilk çeyreğinde tütün ve alkol ürünleri hariç online satışların payı yüzde 17,2’ye yükseldi.
2023’ün ilk çeyreğinde hem online hem de fiziki mağazacılıkta yaygınlığını artıran Migros, 2023’ün ilk çeyreğinde 98 yeni mağaza açarken, toplam mağaza sayısı 2.991’e (2023’te kalıcı olarak kapanan 10 mağazayla birlikte 2.981’e) yükseldi. deprem bölgesi dahil değildir). 2022 yılının ilk çeyreğinde 899 olan online alışveriş hizmeti veren mağaza sayısı 31 Mart 2023 prestijiyle 968’e yükseldi.
Migros, 2023 beklentilerini revize etti
Migros, 2023 yılının ilk çeyreğindeki güçlü satış ivmesini dikkate alarak, 2023 yılı için konsolide satış büyümesi beklentisini %75-80’den %80-85’e revize etti. Öte yandan şirket, konsolide FAVÖK marjı hedefini %7,0-7,5 olarak korudu. 2023 yılı için yaklaşık 365 yeni mağaza açma hedefi değişmezken, yaklaşık 4,0 milyar TL’lik yatırım harcaması hedefi korundu.